Herinrichting van een afdeling verkoop binnendienst

 

Verzekeraar Univé wil de binding met haar klanten vergroten en deze meer zekerheid bieden. Klanten willen steeds vaker 24/7 geholpen worden en zij verwachten daarbij een goede online dienstverlening. Dit vergt flexibele medewerkers die sterk zijn in het realiseren van een positieve klantbeleving, commercieel vaardig zijn en kennis hebben van wet- en regelgeving. Dit betekende een herontwerp van de afdeling verkoop binnendienst met volledige nieuwe functie- en competentieprofielen.

Mijn opdracht was om dit proces te begeleiden teneinde directie en management van Univé  te adviseren over de nieuwe personele bezetting. In dit kader heb ik, samen met het management, selectiegesprekken gevoerd met alle medewerkers, waarbij ik zorg droeg voor de kwaliteit en de objectiviteit van de gesprekken.

Het resultaat was een tevreden klant:

Bob heeft Univé Oost gedurende onze organisatiewijziging begeleid in het realiseren van de nieuwe personele invulling van onze organisatie. Hij heeft hierbij kritisch gekeken naar de benodigde competenties behorend bij de nieuwe functies. Dit heeft geleid tot het feit dat we nu de juiste adviseurs op de juiste plek hebben, waarmee wij onze klanten optimaal kunnen bedienen”

Wilma van Arkel, Manager P&O