De beste service-organisatie van Nederland!

 

ISS Facility Services zit midden in de transformatie van een schoonmaakorganisatie naar een integrale facilitaire dienstverlener. In plaats van een single-service schoonmaakdienstverlening voor kleine en grote klanten richt ISS zich nu volledig op het facilitair ontzorgen van grote (internationale) organisaties. De ambitie om de beste service-organisatie van Nederland te worden impliceert een enorme verandering voor de totale organisatie, zowel voor de lijn- als de staforganisatie.

Mijn opdracht was om de nieuwe strategie in het segment Industrie & Manufacturing te implementeren. Dit segment kent klanten als DAF, Philips, Schiphol, GVB, Flora, Philip Morris en APM Terminals. Ik heb er nadrukkelijk voor gekozen om de klant en de medewerkers centraal te zetten. Hoe geeft ISS vanuit haar strategie invulling aan de klantbehoefte en hoe spreek ik de intrinsieke motivatie van de medewerkers aan?  In nauwe samenwerking met Business Control is er inzicht ontstaan in de contracten,de resultaten en zijn er nieuwe doelen gesteld. Samen met HR heb ik gezorgd voor de juiste man/vrouw op de juiste plek en is er invulling gegeven aan opleiding, coaching en begeleiding. Met mijn aanpak is er focus en rust gekomen binnen de klantteams.

Relatief snel, na een aantal maanden, waren de eerste resultaten al zichtbaar. Uiteindelijk is er sprake van continuïteit in de personele bezetting, zijn de klanten aantoonbaar meer tevreden, is er veel meer werkplezier en last but not least zijn de financiële resultaten enorm verbeterd en ruim boven de ambitieuze doelstellingen uit gekomen.